• Ριζοσπαστικό και επαναστατικό το νέο
σύστημα δημόσιων μεταφορών • Ικανοποιημένοι οι πολίτες από τα πολύ
χαμηλά κόμιστρα και τις ενισχυμένες διαδρομές
Θετική ήταν χθες η ανταπόκριση του
κοινού για το νέο σύστημα δημοσίων μεταφορών, παρά τις έντονες
διαμαρτυρίες μερίδας ιδιοκτητών λεωφορείων, που έμειναν εκτός, και οι
οποίοι τώρα διαβουλεύονται ώστε να ενταχθούν στο νέο σχέδιο. Την ίδια
ώρα οργανωμένοι φορείς και απλοί πολίτες χαιρέτησαν την εφαρμογή του
νέου σχεδίου δημόσιων μεταφορών ως ριζοσπαστικό και επαναστατικό. Και
αυτό γιατί μειώνονται τα κόμιστρα στο ένα ευρώ στις αστικές περιοχές,
ενώ η μηνιαία κάρτα θα ανέρχεται μόνο στα 30 ευρώ. Επίσης αυξάνεται η
συχνότητα των δρομολογίων αλλά και ενισχύονται τα δρομολόγια, ακόμη και
με νυχτερινές διαδρομές.
Επανάσταση στον τόπο μας
Η αρμόδια υπουργός μόλις πληροφορήθηκε τη σύγχυση που επικρατούσε
στην Πλατεία Σολωμού έσπευσε να διαπιστώσει και κατ’ιδίαν τα όσα
διαδραματίζονταν στο συγκεκριμένο χώρο. Κατά την παρουσία της εκεί
ενημερώθηκε για την πορεία εφαρμογής του νέου σχεδίου δημόσιων
συγκοινωνιών τονίζοντας ότι γίνεται μια επανάσταση στον τόπο μας και
εκφράζοντας την πεποίθηση όλοι θα πρέπει να το αντιληφθούν αυτό. «Ολοι
να δώσουμε τις εμπειρίες μας και να φέρουμε την αλλαγή στον τόπο μας»
είπε η κα Μαρκουλλή προσθέτοντας ότι «όλοι οι λεωφορειούχοι, οι οποίοι
για χρόνια τώρα με το μόχθο και τις εμπειρίες τους έχουν συμβάλει στις
συγκοινωνίες της Κύπρου, θα συνδράμουν και σ' αυτή την προσπάθεια ώστε
να εκσυγχρονίσουμε τις συγκοινωνίες στον τόπο μας». Η κα Μαρκουλλή
συναντήθηκε και με κάποιους ανένταχτους λεωφορειούχους και όπως είπε οι
προσπάθειές της θα συνεχιστούν ώστε να ενταχθούν στο νέο σύστημα όσο το
δυνατόν πιο σύντομα, αλλά κυρίως μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, ημερομηνία που
αναφέρεται στις συμβάσεις.
«Εχω επίσης μιλήσει με το δικηγόρο των 32 λεωφορειούχων της Πάφου
οι οποίοι θέλουν να ενταχθούν στο νέο σύστημα. Φαίνεται ότι υπάρχει μια
καλή εξέλιξη σε ό,τι αφορά αυτή την υπόθεση» σημείωσε η Υπουργός και
υπογράμμισε ότι «θα συνεχίσω τις προσπάθειές μου και έχω ήδη δεσμευθεί
ότι αυτές όχι μόνο θα συνεχιστούν αλλά και θα εντατικοποιηθούν για να
ενταχθούν όσοι από τους λεωφορειούχους επιθυμούν στους νέους φορείς».
Αμεσα θα δοθούν οι αποζημιώσεις
Ερωτηθείς για το ύψος της αποζημίωσης που θα δοθεί στους
λεωφορειούχους που δεν θα ενταχθούν στους νέους φορείς, η κα Μαρκουλλή
ανέφερε ότι «αυτή η φόρμουλα για καθορισμό των αποζημιώσεων, η οποία
έχει αποφασιστεί από εμένα προσωπικά μετά από διαβουλεύσεις και με τη
Βουλή των Αντιπροσώπων αλλά και με τους ενδιαφερόμενους λεωφορειούχους,
έχει διάφορους συντελεστές. Δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια
«ταρίφα» για όλους τους λεωφορειούχους».Η Υπουργός ανέφερε ακόμα ότι
εξαρτάται και από την ηλικία του λεωφορείου τους και από τα έτη που
ασκούσαν το επάγγελμα, από τις περιοχές που εξυπηρετούσαν και τον αριθμό
των κατοίκων που διακινούσαν αλλά και από τα εισοδήματά τους.
''Υπάρχουν πολλοί συντελεστές σε αυτή τη φόρμουλα'' σημείωσε και ανάφερε
επίσης ότι η κάθε περίπτωση θα εξετάζεται από μόνη της.
‘'Δεν μπορεί να υιοθετηθεί για κάθε λεωφορειούχο η ίδια
αποζημίωση'' είπε και πρόσθεσε ότι ''οι αποζημιώσεις θα δοθούν άμεσα''.
Ικανοποίηση από την ανταπόκριση του κοινού
Ικανοποιημένος παρουσιάστηκε χθες ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών
Μεταφορών Σωτήρης Κολέττας με την ανταπόκριση του κοινού στο νέο σύστημα
δημόσιων μεταφορών. Οπως ανάφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κολέττας «ο κόσμος
φαίνεται ότι περίμενε αυτή τη στιγμή ώστε να πληρώνει το χαμηλό
κόμιστρο, κάτι που τον βοηθά να ταξιδεύει σε όλη την επαρχία με την
άνεση του, με νέα λεωφορεία». Πολύ σύντομα, είπε καταλήγοντας ο κ.
Κολέττας, «οι φορείς οι οποίοι έχουν υπογράψει τις συμβάσεις θα είναι σε
θέση να κυκλοφορήσουν ακόμη περισσότερα καινούργια λεωφορεία, κάτι που
θα βοηθήσει ολόκληρη την κυπριακή κοινωνία». Σύμφωνα με τον κ. Κολέττα
δεν έχουν εντοπιστεί οποιαδήποτε προβλήματα και τα δρομολόγια
διεξάχθηκαν κανονικά εκτός από τη Λευκωσία όπου υπήρξαν αντιδράσεις.
Οπως πρόσθεσε ο κ. Κολέττας «υπάρχει πολύ θετική ανταπόκριση μέχρι
στιγμής, το οποίο μας αφήνει ικανοποιημένους και μας δίνει το δικαίωμα
να ευελπιστούμε, για αύξηση της επιβατικής κίνησης». Είπε ότι η
ανταπόκριση του κόσμου είναι πιο θετική από ότι αναμενόταν, σημειώνοντας
πως από συγκεκριμένα δρομολόγια -που γίνονταν και πριν- παρατηρήθηκε
αύξηση των επιβατών. Πρόσθεσε πως το κόμιστρο είναι πολύ χαμηλό, στην
τιμή του 1 ευρώ για τις καθημερινές διαδρομές ενώ η μηνιαία συνδρομή
φτάνει τα 30 ευρώ.
Εφαρμόζονται οι συμβάσεις
Για τους αντιδρώντες λεωφορειούχους, ο κ. Κολέτας είπε θα
εφαρμοστεί το σχέδιο σύμφωνα με το ότι προβλέπουν οι συμβάσεις που έχουν
υπογραφεί. Αναφορικά με το θέμα των αποζημιώσεων ο κ. Κολέττας διέψευσε
ότι ανέρχονται σε 4 με 5 χιλιάδες ευρώ, αλλά, εξαρτώνται, είπε, από τα
χρόνια υπηρεσίας, τα έσοδα και τις επενδύσεις του λεωφορειούχου και
ανέρχονται από 25 με 30 έως 50 με 60 χιλιάδες ευρώ.
Ερωτηθείς εάν υπάρχουν κενά στη Λευκωσία, απάντησε κατηγορηματικά
αφού όπως είπε, υπάρχουν αρκετά λεωφορεία, όπως ήταν και προηγουμένως
και περισσότερα. Αυτή τη στιγμή επειδή είναι καλοκαίρι, δεν
χρησιμοποιούνται λεωφορεία για τη μεταφορά των μαθητών. Ο αριθμός
λεωφορείων που χρειάζεται αυτή την περίοδο είναι πολύ λιγότερος από ότι
την περίοδο που μεταφέρονται οι μαθητές. Πρόσθεσε παράλληλα πως μέχρι το
Σεπτέμβριο, που θα ανοίξουν τα σχολεία, θα φτάσουν στην Κύπρο τα
λεωφορεία, που έχουν παραγγείλει οι εταιρείες και έτσι δεν θα υπάρχει
κανένα πρόβλημα.
Να σημειώσουμε ότι σχετικά ενημερωτικά φυλλάδια τα οποία θα
περιλαμβάνουν και τα δρομολόγια βρίσκονται στο πιεστήριο και αναμένεται
να κυκλοφορήσουν τις επόμενες ημέρες.
Στάθμευσαν τα λεωφορεία τους έξω από Προεδρικό και Υπουργείο
Συγκοινωνιών
Την αντίδραση τους στο νέο σύστημα συγκοινωνιών εξέφρασαν χθες
ιδιοκτήτες αγροτικών και αστικών λεωφορείων. Οι λεωφορειούχοι στάθμευσαν
τα λεωφορεία τους έξω από το προεδρικό και το Υπουργείο Συγκοινωνιών,
καθώς και τη Πλατεία Σολωμού. Ο Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου
Ιδιοκτητών Αγροτικών Λεωφορείων, Μαρίνος Κωνσταντινίδης, ισχυρίστηκε
ότι η σύμβαση, η οποία τελικά υπογράφηκε ήταν διαφορετική από την
αρχική. "Σήμερα", είπε, "είμαστε σε δεινή θέση, χωρίς δουλειά, χωρίς τις
περιουσίες μας και είμαστε στο δρόμο". Από την πλευρά του ο Πρόεδρος
του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αγροτικών Λεωφορείων και Πρόεδρος
Κινήματος μη ενταχθέντων Λεωφορειούχων, Πανίκος Ματθαίου είπε ότι "Εμείς
είμαστε οι πρωτεργάτες που ζητήσαμε να αναβαθμίσουμε τις δημόσιες
συγκοινωνίες και στο τέλος μείναμε απ’έξω".
Εξάλλου με ανακοινώσεις τους η ΟΕΒ αλλά και η Κίνηση Πολιτών
εκφράζουν την ικανοποίηση τους από την έναρξη του νέου συστήματος
δημόσιων συγκοινωνιών ως θετική εξέλιξη στην όλη προσπάθεια για
εκσυγχρονισμό και ενίσχυση των δημόσιων επιβατηγών μεταφορών. Η ΟΕΒ
προσθέτει ότι θα αυτοί που θα ευεργετηθούν είναι ''ειδικότερα οι
εργαζόμενοι που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από τους χώρους εργασίας
τους, ενώ ταυτόχρονα το νέο σύστημα θα συμβάλει στην απάμβλυνση του
κυκλοφοριακού προβλήματος που παρουσιάζεται στα αστικά κέντρα''.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου