Το ενεργειακό κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου!



Στις πολλές διαφημίσεις 
που μας κατακλύζουν 
και σχετίζονται με το αυτοκίνητο, προβάλλεται έντονα ως κίνητρο αγοράς τους ο οικολογικός τους χαρακτήρας. Εκτός από 
την αναφορά στην κατανάλωση καυσίμου, αναφέρονται και οι εκπομπές διοξειδίου 
του άνθρακα.
Ποιο είναι όμως το κόστος σε ενέργεια -με άλλα λόγια το ενεργειακό αποτύπωμα – για την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου; Ποια είναι η σχέση του με το ενεργειακό αποτύπωμα που προκύπτει από την κατανάλωση του;
Σύμφωνα με σχετικό άρθρο της guardian, tο ενεργειακό αποτύπωμα για να κατασκευαστεί ένα νέο αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ πολύπλοκο. Μεταλλεύματα πρέπει να εξορυχτούν από το έδαφος και να επεξεργαστούν για να γίνουν μέταλλα. Αυτά έπειτα πρέπει να μετατραπούν σε τμήματα του αυτοκινήτου. Εκτός από τα μέταλλα πρέπει να κατασκευαστούν και άλλα τμήματα από άλλα συστατικά όπως ελαστικά, καουτσούκ,, πλαστικά ταμπλό, χρώμα, κλπ.. Όλα αυτά αφορούν και στη μεταφορά εξαρτημάτων από όλο τον κόσμο. Όλα αυτά τα τμήματα και τα εξαρτήματα πρέπει να συναρμολογηθούν, και κάθε στάδιο της διαδικασίας αυτής απαιτεί ενέργεια.
Οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα έχουν γραφεία και άλλες υποδομές με τη δικό τους ενεργειακό αποτύπωμα, το οποίο θα πρέπει με κάποιο τρόπο να επιμεριστεί κατ’ αναλογία προς κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζεται.
Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βρούμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινητοβιομηχανιών και το συνολικό ποσό που απαιτούνται για τα νέα αυτοκίνητα, Αν το κάνουμε αυτό, τότε προκύπτει ένα ενεργειακό αποτύπωμα των 700 κιλών διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2) ανά 1000 ευρώ περίπου.
Παρόλο που κάποια αυτοκίνητα σίγουρα κατασκευάζονται απαιτώντας λιγότερη ενέργεια από κάποια άλλα, ο παραπάνω συλλογισμός για τον υπολογισμό του ενεργειακού αποτυπώματος αποτελεί μια καλή κατευθυντήρια γραμμή για τον υπολογισμό του ενεργειακού αποτυπώματος ενός νέου αυτοκινήτου. Σύμφωνα με αυτόν το συλλογισμό, η κατασκευή ενός μεσαίου αυτοκινήτου με κόστος 24000 ευρώ, απαιτεί 17 τόνους διοξειδίου του άνθρακα,  όσο απαιτείται για τις ενεργειακές ανάγκες σε ένα τυπικό σπίτι για τρία χρόνια!
Το ποσό ενεργειακού αποτυπώματος που προέκυψε, μπορεί να συγκριθεί με το συνολικό ποσό εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του ίδιου αυτοκινήτου για ένα μεγάλο μέρος της ζωής του.
Κάνοντας εμείς εδώ στο carbloggergr έναν υπολογισμό του ετήσιου αποτυπώματος ενέργειας από τη χρήση ενός μεσαίου αυτοκινήτου με εκπομπές CO2 150g /km για 15.000 χλμ προκύπτει το ποσό των 2,25 τόνων CO2. ‘Έτσι, το ενεργειακό κόστος κατασκευής ενός τέτοιου αυτοκινήτου αντιστοιχεί σε 7,5 χρόνια χρήσης του.
Βλέπουμε λοιπόν ότι το ενεργειακό κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι νομίζουμε. Αυτό καθιστά ενεργειακά και οικολογικά πιο συμφέρον την απόκτηση ενός αυτοκινήτου και τη χρήση του για όσο διάστημα είναι αξιόπιστο π.χ για 10-12 χρόνια και όχι την αγορά ενός νέου με χαμηλότερες εκπομπές CO2 ανά 5-6 χρόνια. Εξαίρεση στη διαπίστωση αυτή μπορεί να υπάρξει, όταν διανύουμε ένα μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων το χρόνο ή όταν αντικαθιστούμε ένα παλιότερο συμβατικό αυτοκίνητο με ένα υβριδικό το οποίο έχει πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από το παλιότερο

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου